Voortzetting 3e spreekuur Geldfit alvast zeker gesteld

Door Tanja Eekhuis op 20 juli 2023

In Deventer kunnen mensen met geldzorgen gebruik maken van het Geldfit spreekuur. Op drie plekken in Deventer kunnen mensen advies krijgen over hun financiën en ondersteuning om dit op orde te brengen. Dan gaat het om de vestiging van de bibliotheek op Keizerslanden en in De Fontein op de Flora. Afgelopen jaar is er een derde spreekuur geopend in de centrale bibliotheek een de Stromarkt in de binnenstad. Van deze spreekuren wordt veel gebruik gemaakt door inwoners en het helpt mensen ook echt in het grip krijgen op hun financiën.

Geldfit helpt mensen meer grip te krijgen op hun situatie. Ze werken aan preventie, en voorkomen een opeenstapeling van problematiek door brede ondersteuning te bieden. Op deze manier worden mensen niet alleen op financieel vlak geholpen, maar kan Geldfit ook op het gebied van welzijn en gezondheid veel betekenen. Geldfit helpt ook bij heet aanvragen van regelingen waar mensen soms niet van weten dat ervoor in aanmerking kunnen komen.

Het derde spreekuur werd vorig jaar mogelijk gemaakt, mede via een voorstel van de PvdA-fractie en bood een oplossing voor de toename aan mensen die hulp zochten. Daarmee werd financiering voor 2023 geregeld. De vraag voor dit derde spreekuur blijkt onverminderd hoog en dus heeft de PvdA-fractie vooruitlopend op een voorstel vanuit het college van B&W al om verlenging gevraagd. Het voorstel van de PvdA-fractie kreeg unanieme steun vanuit de gemeenteraad. Het college zal daarmee in de komende begroting  voor 2024 voor financiering voor komend jaar regelen en heeft ook aangegeven te kijken hoe het permanent gefinancierd kan worden.

Tanja Eekhuis

Over Tanja: Ik ben Tanja Eekhuis, in 2023 word ik 55 jaar oud en heb ik al 35 jaar een relatie met de vader van onze 3 kinderen. Zij zijn mijn basis. Ik heb gewerkt als Grafisch Technicus, als vrijwillig coach i.s.m. het Sociale Team en was lang 1 van de Bijdehandjes (kinderclub). Wordt gelukkig

Meer over Tanja Eekhuis