De Geest wethouder, Kolkman raadslid, Sijbring fractievoorzitter

Door Fractie op 28 februari 2019
Op de foto: Kolkman, De Geest en Sijbring

Bron foto: De Stentor Deventer / Liselotte Kolthof

Deze week nam Jan Jaap Kolkman afscheid als wethouder in Deventer. Een sociaal bewogen bestuurder met een enorm hart voor Deventer nam daarmee afscheid. Hij werd opgevolgd door PvdA-fractievoorzitter Rob de Geest, die eind januari werd voorgedragen door de PvdA-fractie als de opvolger van Kolkman. De Geest werd op woensdag 27 februari met unanieme steun in de gemeenteraad geïnstalleerd als wethouder en zal ook dezelfde portefeuille gaan vervullen. Lees hier een profiel in De Stentor

Door de benoeming van De Geest als wethouder kwamen zijn raadszetel en fractievoorzitterschap beschikbaar. De PvdA-fractie had eerder al aangegeven dat zij Kolkman graag verwelkomden als nieuw raadslid door deze zetel in te nemen. Hij werd op dezelfde avond beëdigd als raadslid.

Jantine Sijbring heeft De Geest binnen de fractie opgevolgd als fractievoorzitter.

Fractie

De PvdA-fractie Deventer heeft sinds maart 2022 vijf zetels in de gemeenteraad. Wilt u een afspraak met de raadsfractie? U kunt contact opnemen via de gegevens via de pagina’s van onze raadsleden of via het algemene mailadres [email protected]

Meer over Fractie