Vragen PvdA over weghalen buurtzwembad Rode Dorp

Door Fractie op 18 juni 2018

De PvdA-fractie heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W over het weghalen van particuliere buurtzwembad, dat door bewoners is opgezet in het Rode Dorp. Fractieleden Anke Hamstra en Tanja Eekhuis willen duidelijkheid van het college over de redenen waarom dit geïmproviseerde zwembad ineens weg moet nadat het wel al enkele weken stond. het gratis tijdelijke initiatief voorzag in een behoefte voor bewoners voor wie een bezoek aan het Borgelerbad te duur is.

De fractie wil ook weten hoe het college met de onderliggende problematiek omgaat, waarbij mensen om financiële redenen niet naar een regulier zwembad kunnen en dus afhankelijk zijn van dit soort spontane initiatieven in de buurt. Zo doen de fractieleden een voorstel en het verzoek om (voordeligere) zomerabonnementen voortaan aan te bieden in de periode waarin mensen in mei hun vakantiegeld krijgen, waardoor het voor gezinnen die financieel krap zitten dan eenvoudiger is om een dergelijk abonnement aan te schaffen. Nu eindigt die aanschaftermijn al eerder dan dat er vaak uitbetaald wordt, waardoor men een dergelijk voordeliger abonnement moet laten lopen.

Lees hier de schriftelijke vragen

Fractie

De PvdA-fractie Deventer heeft sinds maart 2022 vijf zetels in de gemeenteraad. Wilt u een afspraak met de raadsfractie? U kunt contact opnemen via de gegevens via de pagina’s van onze raadsleden of via het algemene mailadres [email protected]

Meer over Fractie