Deventer succesvol bij Rijk voor bijdrage en impuls woningbouw

Door Redactie op 13 september 2020

PvdA-wethouder Rob de Geest meldde de gemeenteraad afgelopen week namens het college van B&W het mooie nieuws dat het de gemeente gelukt is om een flinke financiële bijdrage van 3.2 mln. euro van het Rijk te krijgen voor  de woningbouw. “Een prachtig succes die gaat helpen om veel benodigde woningen te bouwen voor onze inwoners”, aldus PvdA-fractievoorzitter Jantine Sijbring.

Vlak voor de zomer publiceerde het college al een bidbook als onderdeel van deze aanvraag voor financiele middelen van het Rijk. Daarin werd getoond wat er zoal mogelijk is in specifieke gebieden voor een impuls van de woningbouw. Het bidbook gaf inzicht in mogelijkheden in de schil rondom de binnenstad, de stationsomgeving, het Haveneiland en het Roto Smeets-terrein. Op veel andere plekken wordt ook hard gewerkt aan woningbouw.

Rob de Geest: “We willen en moeten flink bouwen in Deventer, betaalbaar en bereikbaar. Nu en in de komende jaren. Maar dat kunnen we niet alleen, daar is ook financiële ondersteuning van Rijk en provincie bij nodig om dat tempo mogelijk te maken. Daarin doen we al veel, ook samen met de provincie, maar met dit resultaat en deze middelen kunnen we forse stappen zetten.”