Bewonerssucces: speelplek Zandweerd behouden

Door Fractie op 18 september 2020

De bewoners van de 1ste Weerdsweg in de wijk Zandweerd werden recent onaangenaam verrast toen ze een brief kregen van de gemeente dat hun speelplekje over 5 dagen zou worden weggehaald. De bewoners kwamen gelijk in actie en hebben de gemeente overladen met berichtjes. Kinderen uit de buurt maakten een spandoek.

PvdA-fractievoorzitter Jantine Sijbring werd benaderd door bewoners en heeft de verantwoordelijk wethouder gevraagd of de opdracht kon worden ingetrokken en al snel bleek het om een foute inschatting bij de gemeente te gaan. Omdat er zoveel belang aan wordt gehecht mag de speelplaats toch blijven en is er zelfs ruimte voor overleg met de buurt over een aangepaste inrichting.

Een mooi succes dankzij de inzet van betrokken buurtbewoners en het doorvragen van de PvdA-fractie.

Fractie

De PvdA-fractie Deventer heeft sinds maart 2022 vijf zetels in de gemeenteraad. Wilt u een afspraak met de raadsfractie? U kunt contact opnemen via de gegevens via de pagina’s van onze raadsleden of via het algemene mailadres [email protected]

Meer over Fractie