Wat een stad! Campagnelied en film PvdA Deventer

28 februari 2022

Met trots presenteert de PvdA Deventer voor het eerst een campagnelied. Het lied en een bijbehorend filmpje verkondigen de boodschap bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van 14, 15 en 16 maart as. Onder de titel ‘Wat een stad!’ is het een muzikale vertolking geworden van de prachtige stad met dorpen waarin we oplossingen weten te bedenken voor de opgaven waar we voor staan. Download de tekst.

Het liedje is geschreven en uitgevoerd door de bekende Deventer singer/songwriter Maarten van Veen, die optreedt onder de naam De Reisgenoot. In het lied staat Deventer centraal evenals de verschillende grote opgaven van nu en de komende jaren. Daarbij gaat het o.a. over de bouwopgave van betaalbare, duurzame woningen, de inzet om te zorgen dat mensen kunnen rondkomen en meedoen en over de voorzieningen in onze wijken en dorpen. Het is ook een mooie manier om aandacht te vragen voor het belang van cultuur, want die sector heeft het enorm zwaar gehad in de voorbije twee jaar.

PvdA-lijsttrekker Rob de Geest: “Het is een pakkend en mooi liedje geworden en daarmee een originele manier om onze boodschap te vertolken. We zijn trots op de wijze waarop veel dingen opgepakt worden in Deventer en hoe we daar mee aan de slag gaan. Samen kunnen we veel in Deventer in de komende jaren. Samen staan we immers sterk”.

De muziek en het filmpje zijn o.a. te beluisteren en bekijken via Facebookpagina en website van de PvdA Deventer.