Vragen PvdA over toekomst en mogelijkheden podia in Coronatijd

Door Fractie op 5 oktober 2020

Dat we snel meer maatregelen moeten nemen om het coronavirus in te dammen staat buiten kijf. Landelijk worden bijeenkomsten met meer dan 30 personen op dit moment om veiligheids- en gezondheidsredenen niet toegestaan. Maar het kabinet heeft de veiligheidsregio’s ruimte gegeven om daar voor podia uitzonderingen op te maken zodat er maatwerk geleverd kan worden. De voorzitter van de veiligheidsregio IJsselland heeft tien theaters ontheffing verleend. Verbaast zijn we dan ook dat er geen ontheffing is verleend aan de Deventer poppodia.

Het Burgerweeshuis toonde al eerder creativiteit en veerkracht door in te zetten op tuinconcerten en De Hip organiseerde succesvolle avonden op kasteel de Haere. Door hun inzet zorgden zij ervoor dat mensen – ondanks de Covid19-crisis – mensen toch konden genieten van muziek en amusement. Nu lijkt er plots een streep gezet door de plannen voor pop-up-podia in het Havenkwartier en het oude MORRES pand, plannen die op verantwoorde en veilige wijze opgezet zijn.

De PvdA-fractie stelde daarom samen met D66, GroenLinks en de VVD schriftelijke vragen over deze ontheffingen en de gevolgen voor enkele Deventer podia.

Fractie

De PvdA-fractie Deventer heeft sinds maart 2022 vijf zetels in de gemeenteraad. Wilt u een afspraak met de raadsfractie? U kunt contact opnemen via de gegevens via de pagina’s van onze raadsleden of via het algemene mailadres [email protected]

Meer over Fractie