Samen Trots, Sterk en Sociaal in 2021: de PvdA Deventer kerstkaart 2020

Door Redactie op 28 december 2020

De  vrijwilligers van de PvdA afdeling Deventer verspreidden afgelopen week bij veel huishoudens in Deventer een kaart om mensen fijne feestdagen en een sterk en sociaal 2021 te wensen. Een bijzondere kaart die naast een boodschap van wethouder Rob de Geest een ansicht-kleurplaat en een kruiswoordpuzzel bevat. De kaart kan na inkleuring aan een naaste gezonden worden en de kruiswoordpuzzel kan bij goede beantwoording een leuke prijs opleveren. Download hieronder de verschillende pagina’s van de kaart.

Beste Deventenaar,

2020 was een bijzonder en zwaar jaar dat niemand snel zal vergeten. Corona had en heeft een grote impact op onze levens. Hopelijk kunnen we allemaal in het komende jaar onze oude levens weer zoveel mogelijk oppakken, waarbij het belangrijk is om stil te blijven staan bij mensen die ernstig ziek zijn of waren, overleden of een naaste verloren.

Daarbij was het in deze moeilijke tijden goed om te zien dat er in Deventer zoveel mooie vrijwilligersinitiatieven ontstonden om mensen die het moeilijk hebben – zoals ouderen – te ondersteunen. Maar laten we ook oog houden voor onze jongeren wiens onderwijs, werk en vrijetijdsbesteding onder druk staan en onzeker zijn geworden.

Het afgelopen jaar hebben we weer gezien hoe belangrijk het is om de mensen te waarderen die zich dagelijks inzetten in de ziekenhuizen, de zorg en het onderwijs, van leerkracht tot vuilnisophaler, toezichthouder of winkelier. Onder moeilijke omstandigheden hebben veel mensen hun werk voortgezet en ons daarmee allemaal geholpen.

Aandacht verdienen de Deventer ondernemers van horeca tot en met het trots makende mondkapjesavontuur van Auping: op alle fronten en met creativiteit proberen zij deze moeilijke tijd door te komen en bij te dragen.

We zijn er nog niet, zo toont ook de huidige lockdown ons. Maar laten we elkaar blijven steunen en de aandacht en inzet die we voor elkaar in 2020 hadden als inspiratie meenemen naar 2021. In Deventer kunnen we dat samen op een trotse, sterke en sociale wijze. Het zit in ons Deventer DNA.

Namens de PvdA Deventer,

wethouder