Internationale Vrouwendag 8 maart as. – het Deventer programma

Door Redactie op 6 maart 2024
Over een paar dagen is het zover! Dan vieren we Internationale Vrouwendag 2024.
Locatie: Bibliotheek Deventer, Stromarkt.
Bron programma: Bibliotheek Deventer
We trappen het programma af op woensdag met een docu en dialoog over de transitie van een transpersoon. We bespreken fragmenten uit De mooiste vrouw van Nederland met zowel een 5-koppig panel als het publiek. Op donderdag kun je komen kijken naar de filmWomen don’t Cycle waarin een vrouw haar fietsreis van Brussel naar Tokio heeft vastgelegd. Op Internationale Vrouwendag zelf (8 maart) gaan we ook de straat op en delen we complimenten uit aan vrouwen in de stad. Hopelijk schijnt er dan net zo’n voorzichtig lente-zonnetje als vandaag! Vrijdagavond stellen we kritische vragen over het huidig feminisme en gaan we op onderzoek uit met Jolande Withuis.
Je kunt komen ontspannen bij het voorlezen van Els (voor alle leeftijden!) op zaterdag. Hierbij deelt zij verhalen van 100 bijzondere Nederlandse vrouwen. Heb je ook gezien dat we nog een theatrale vertelling hebben toegevoegd aan het programma? Op 13 maart komen de verhalen uit de expositie van Véronique tot leven.
Verder zijn er de gehele maand maart drie exposities te bezoeken op de Stromarkt. Fleur met Wel goed voor een meisje met haar skateboards en daarbij persoonlijke verhalen – Astrid met Als je haar maar goed zit met een intieme fotoserie van haar moeder – en Véronique met Vrouwen die muren afbreken met portretten en verhalen van mooie, inspirerende vrouwen.
Vrijwel alles is gratis te bezoeken, maar aanmelden is wel fijn
Bekijk voor meer info en aanmelden het nieuwsbericht op onze website.
Aanvullend is er op zondag 10 maart as. de Feminist March in Amsterdam met dit jaar als thema: Our Feminist Future. Natuurlijk zijn we daar als GroenLinks-PvdA ook weer bij! https://groenlinkspvda.nl/loop-met-ons-mee-in-de-feminist-march/