In memoriam: Bram Emens

Door Redactie op 3 maart 2024

Afgelopen week bereikte ons het trieste bericht dat Bram Emens is overleden, tot afgelopen september raadslid voor DeventerBelang. We verliezen daarmee in Deventer een inwoner die zich niet alleen als raadslid met hart en ziel heeft ingezet voor onze stad, maar die ook een aanspreekbare buurtburgemeester voor Knutteldorp was, en daarnaast een belangrijke inspirator voor het speeltuinwerk in onze stad. Bram zat totaal zo’n 36 jaar in de gemeenteraad van Deventer voor DeventerBelang.

We hebben Bram leren kennen als een man met een sociaal hart die nooit een blad voor de mond nam, en die vond dat politiek praktisch moet zijn, en van betekenis voor de mensen waar je je als volksvertegenwoordiger voor inzet.

Wij zullen dierbare herinneringen houden aan hoe we de politieke degens in Deventer, soms met verschillende ideeën en opvattingen, met elkaar kruisten. Soms het roerend met elkaar oneens, maar nooit vervelend en altijd met wederzijds respect voor elkaars standpunten, en elkaar vindend in het belang voor een betere en mooiere stad voor iedereen.

Waar het vertrouwen in de politiek steeds verder onder druk komt te staan, was Bram een voorbeeld van hoe het ook anders kon. Dicht bij de mensen en altijd met een luisterend oor en denkend in oplossingen.

Daarmee blijft de nagedachtenis aan Bram ook een inspiratie voor toekomstige generaties in Deventer.

Wij hopen dat die inspiratie en de herinneringen aan zijn betrokkenheid op mensen, troost mogen bieden voor zijn familie, vrienden en de vele mensen voor wie Bram van betekenis is geweest.

Namens de PvdA Deventer
Marien van Schijndel, duo-voorzitter