FNV-voorzitter Tuur Elzinga te gast bij online 1-meiviering PvdA Deventer

Door Redactie op 27 april 2021

PvdA Deventer viert op 1 mei de Dag van de Arbeid!
FNV-voorzitter Tuur Elzinga te gast bij online 1 meiviering

Ook in coronatijd viert de Partij van de Arbeid in Deventer de Dag van de Arbeid. Net als in mei 2020 laat de PvdA Deventer de Dag van de Arbeid ook dit jaar doorgaan in aangepaste vorm. Deze dag is te belangrijk om er geen aandacht aan te besteden. Juist in dit soort tijden blijkt weer hoe groot het belang van solidariteit, oog voor kwetsbaarheid en kansengelijkheid is. En ook in aangepaste vorm lukt het de PvdA in Deventer dit jaar weer om op een mooie wijze aandacht te besteden aan de Dag van de Arbeid.

In de ochtend zal de kersverse FNV-voorzitter Tuur Elzinga om 11.00 uur deelnemen aan een online zoomsessie van de PvdA Deventer. Deze is ook toegankelijk voor niet-leden, geïnteresseerden kunnen zich hiervoor aanmelden via [email protected]. Elzinga is sinds maart 2021 voorzitter van de grootste vakbond van Nederland en zal op deze 1 meiviering o.a. ingaan op het belang van solidariteit, samenwerking en eenheid.

De jaarlijkse en traditionele actie om bewoners van woon- en zorgcentrum Humanitas een roos te geven zal op alternatieve wijze plaatsvinden via een kaartenactie aan de bewoners en een traktatie in de ochtend.

Daarnaast zal net als vorig jaar de stadsbeiaardier van de Lebuinuskerk verschillende strijdliederen, waaronder De Internationale, spelen.

De sociaaldemocratie is niet alleen springlevend, maar deze tijden tonen het belang van solidariteit en kansengelijkheid voor iedereen des te meer aan. Op 1 mei wil de PvdA Deventer hier wederom op aangepaste wijze bij stil staan.