De ‘rode rondwandeling’ met burgemeester Ron König

Door Fractie op 4 oktober 2020

Een nieuwe burgemeester borduurt voort op de nalatenschap van zijn voorgangers en moet daarom de geschiedenis van zijn stad kennen. Met die opdracht heeft de PvdA-fractie samen met wethouder op 2 oktober jl. gewandeld met burgemeester Ron König langs plekken waar sociaal-democraten een stempel hebben gedrukt op de ontwikkeling van Deventer.

Raadsleden en wethouder leidden de burgemeester rond door de stad en vertelden daarbij verhalen over de sociale historie van de stad Deventer. De burgemeester was onder de indruk van verhalen zoals die over bewonersacties in de jaren ’60 en ’70 om buurten zoals het Bergkwartier en het Noorderbergkwartier te redden van de sloophamer en om in te zetten op renovatie.

Maar ook verhalen zoals die over de ideeën van oud-raadslid Stef Huis in’t Veld om woningen boven winkels weer bewoond te krijgen en om een stadshof te realiseren, plannen waar nu ook aan gewerkt wordt. Ook werd er uitgebreid stilgestaan bij de inzet van de PvdA op het gebied van volkshuisvesting, voor betaalbare en beschikbare woningen voor onze inwoners.

De burgemeester ontving het boek over de sociaal-democratische geschiedenis van Deventer “De Roden Roepen”. Dan kan hij het nog eens rustig nalezen.

Fractie

De PvdA-fractie Deventer heeft sinds maart 2022 vijf zetels in de gemeenteraad. Wilt u een afspraak met de raadsfractie? U kunt contact opnemen via de gegevens via de pagina’s van onze raadsleden of via het algemene mailadres [email protected]

Meer over Fractie