Coronasteungeld voor cultuur

22 maart 2021

De Rijksoverheid heeft in 2020 en 2021 circa twee miljoen euro ter beschikking gesteld aan de gemeente Deventer ter ondersteuning van de cultuursector in onze gemeente.  Dit geld is niet strikt gelabeld voor cultuur. Daarom heeft de PvdA samen met D66, GroenLinks, VVD en ChristenUnie in een motie vastgelegd dat het geld dat beschikbaar is voor cultuur ook daadwerkelijk naar cultuur gaat.

Het grootste deel van het bedrag dat is toegekend is nog vrij besteedbaar. De motie roept op tempo te maken met het uitkeren van de ondersteuning omdat onze instellingen in zwaar weer zitten.  Maar met de motie vragen we ook oog te hebben voor de individuele cultuurmakers in de stad en de kleinere makers collectieven, opdat zij behouden blijven voor de cultuursector. Want wat hebben we aan podia zonder artiesten? Laten we hen zoveel mogelijk steunen, opdat we straks weer kunnen genieten van al het moois dat onze makers creëren. We hebben elkaar nodig.