Rode Taart van de maand voor het Zelfregiecentrum Deventer

Door Redactie op 24 januari 2019

Deventer kan niet zonder vrijwilligers. Veel organisaties en initiatieven bestaan door de inzet van hun vrijwilligers. Inwoners die zich belangeloos inzetten voor hun medemens en leefomgeving en die bergen werk verzetten. De PvdA Deventer zet daarom elke maand een onmisbare organisatie met vrijwilligers of een specifieke vrijwilliger centraal door hen de ‘Rode taart van de maand’ uit te reiken. Deze maand kwam PvdA-raadslid Baran Aydin de taart overhandigen bij het Zelfregiecentrum Deventer.

Bij het Zelfregiecentrum Deventer wordt op vrijwillige basis veel werk verzet door GGZ ervaringswerkers en ervaringsdeskundigen. Deze vrijwilligers zijn onmisbaar bij het organiseren van activiteiten. Door onder andere hun inzet kan iedereen die behoefte heeft aan gezelschap of een goed gesprek op eigen initiatief naar binnen lopen. En niet onbelangrijk, er zijn geen kosten aan verbonden. Hiernaast proberen alle bezoekers naar eigen vermogen een praktische bijdrage te leveren, bijvoorbeeld door in de keuken te helpen of boodschappen te doen.

De bezoekers van het Zelfregiecentrum hebben allerlei verschillende achtergronden en verhalen, maar allemaal zijn ze lotgenoten. Wat dat betreft is het één grote familie op de Lange Zandstraat 15. Met dagelijks 50 á 60 personen over de vloer kan het er ook best druk worden. Dat bleek ook bij het overhandigen van de welverdiende rode taart van de maand. Er was een luid ontvangst met applaus, want deze taart ging naar alle bezoekers van het centrum. Het reilen en zeilen binnen het centrum is namelijk een gedeelde verantwoordelijkheid en in samenwerking met een coördinator vanuit Vriendendiensten levert iedereen hier een bijdrage aan. Die gedeelde verantwoordelijkheid zorgt voor een prettige sfeer en maakte dit tot een geslaagde ochtend.

Waar ben je naar op zoek?