Door Rob de Geest op 25 september 2012

PvdA stelt vragen over ‘kandidaatstelling groenste stad in 2014’

De fractie heeft vragen gesteld over de uitspraken van de wethouder ‘openbare ruimte en groen’ over de ambities van Deventer om mogelijk in 2014 opnieuw een gooi te doen naar de titel ‘groenste stad van Europa’. In 2010 won Deventer deze titel reeds via de internationale competitie van de Entente Florale. “In tijden van krimpende overheidsbudgetten ligt er geen prioriteit bij het deelnemen aan een dergelijke competitie”, aldus PvdA-raadslid Rob de Geest

In De Stentor werd recent gemeld dat wethouder De Jager de ambitie had om in 2014 weer een gooi te doen naar de titel ‘groenste stad van Europa’. De PvdA-fractie wil van het college van B&W weten of de uitspraak een proefballonnetje was van de wethouder of dat het een opvatting namens het college betrof.

Verder verwacht de fractie dat een eventuele wens tot deelname eerst door de gemeenteraad behandeld en besproken wordt.

Daarnaast wil de fractie weten of er nog een evaluatie komt rondom de onduidelijke meerwaarde die deelname en winst van de prijs van ‘groenste stad van Europa’ economisch en qua imago heeft gehad voor Deventer in Nederland en Europa?

Download hier de schriftelijke vragen in pdf-formaat >>>

Over Rob: Ik ben sinds januari 2005 gemeenteraadslid in Deventer, de stad waar ik opgroeide en daarvoor ook al enkele jaren actief voor de lokale PvdA. Sinds oktober 2017 ben ik fractievoorzitter. In het dagelijks leven werk ik als senior beleidsmedewerker Onderwijs, Wonen, Cultuur & Media, Infrastructuur & Milieu bij de Tweede Kamerfractie van de