PvdA Deventer daagt VVD uit tot lijsttrekkersduel

Door Rob de Geest op 13 maart 2018

PvdA-lijsttrekker Jan Jaap Kolkman daagt VVD-lijsttrekker Daaf Ledeboer uit tot een lijsttrekkersdebat tussen de twee partijen. Reden hiervoor is het recente besluit van de VVD om af te zien van deelname aan debatten waar Denk aan deelneemt. Door dit ‘duikbesluit’ van de VVD doen zij niet mee aan het belangrijke en groots opgezette einddebat voor lijsttrekkers in de schouwburg op maandag 19 maart. De PvdA vindt dat de VVD hiermee wel heel makkelijk duikt voor haar verantwoordelijkheid om debat te voeren in verkiezingstijd. Eerder gaf de PvdA al aan dat het de VVD wel erg goed uitkwam om niet aan grote lijsttrekkersdebatten deel te hoeven nemen.

PvdA-lijsttrekker Jan Jaap Kolkman: ‘In Deventer duiken we niet voor debat. daar gaan we het gesprek aan, ook met partijen waar we grote afstand van hebben als het gaat om hun ideeën. Juist om die partijen aan te spreken op gedrag of standpunten. De VVD laat dat nu na en dat is voor een partij met de D van Democratie in de naam wel opmerkelijk”.

De PvdA-lijsttrekker heeft Ledeboer van de VVD uitgedaagd via een filmpje op social media, waarin hij hem vraagt of hij de handschoen voor een debat oppakt of dat hij blijft duiken. De PvdA wil het debat op zondagavond 18 maart as. houden, de dag voor het grote lijsttrekkersdebat. Een locatie volgt nog als de VVD reageert en aangeeft de handschoen op te pakken.

Link naar het filmpje met uitdaging: https://www.facebook.com/robdegeest/posts/1842942282435864

[edit dd. 18-03] De VVD ging het debat uit de weg: hier onze reactie: https://www.facebook.com/pvdadeventer/posts/787205331483446

Klik hier voor gemeentelijke informatie (incl. portefeuille) over Rob. Voor meer informatie over het gehele College van B&W zie: https://www.deventer.nl/college Over Rob: Ik ben sinds sinds 27 februari 2019 wethouder en heb, sinds de laatste verkiezingen, vanaf juni 2022 de portefeuille Werk & Inkomen, Wonen & Herstructurering, Vastgoed & Grondposities, Gezondheid & Sport, Buurtvoorzieningen, Asiel