PvdA Deventer behaalt vijf zetels. Kiezers bedankt!

Door Rob de Geest op 19 maart 2022

Na maanden vol voorbereidingen en campagnevoeren hebben we ons verkiezingsresultaat binnen: de PvdA Deventer is de komende vier jaar vertegenwoordigd in de gemeenteraad met vijf zetels. En daarmee is een solide resultaat bereikt en een stevige basis voor onze politieke inzet voor de komende jaren.

Het was teleurstellend om in de laatste telronde net de zesde zetel te verliezen en vooral ook omdat we vrijwel de hele avond op zes hebben gestaan. Maar lang tijd om daar over te treuren hebben we niet.

De stemmen zijn geteld (maandag 21-03 stelt de Kiesraad de uitslag  formeel vast voor Deventer) en met dit resultaat gaan we aan de slag voor een sterk & sociaal Deventer. We kunnen terugkijken op een goede en erg zichtbare campagne, waarin alle kandidaten zich enorm hebben ingezet. Dat is een mooie ontwikkeling: we hebben een talentvol en hecht team klaarstaan, dat aan de bak wil.

Dat werk start nu eigenlijk direct. In de komende weken vinden er verschillende raadsvergaderingen plaats n.a.v. deze verkiezingen. Komende woensdag is er een eerste duidingsdebat voor de raad. De informatieronde zal kort daarna waarschijnlijk starten. Op 30 maart a.s. neemt de oude gemeenteraad afscheid en op 31 maart wordt de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. De week daarna worden de fractieopvolgers formeel beëdigd voor hun werk in de raad en de fracties.

Ondertussen zal de formatie wel op stoom raken. Een formatie waarin de PvdA, mede vanuit dit resultaat en onze ervaring en programma, haar verantwoordelijkheid weer wil nemen en de gesprekken voor een nieuwe coalitiedeelname zal aangaan. Hoe dat verloopt en wat daar uit komt zal ook met de leden besproken worden. Het afdelingsbestuur zal daar initiatief toe nemen.

We zijn dankbaar voor de inzet van de leden in deze campagne. Dat was enorm belangrijk om het vele werk gedaan te krijgen. We hopen elkaar binnenkort weer te kunnen zien en spreken, er is immers na al die maanden van hard werken met elkaar meer dan genoeg om samen te bespreken.