Nieuw raadsfractie geïnstalleerd, afscheid oude raad

Door Fractie op 2 april 2022

Op donderdag 31 maart jl. werd de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd, nadat er op 16 maart jl. gemeenteraadsverkiezingen plaatsvonden. Op woensdag 30 maart nam de oude raad afscheid en werd er ook stilgestaan bij het vertrek van een deel van de raadsleden in de periode 2018-2022. Bij de PvdA vertrokken er vier raadsleden: Jantine Sijbring, Baran Aydin, Anke Hamstra en Marry Dijkshoorn.

Jantine ontving voor haar drie perioden in de raad (1990-1994 en 2014-2022) een welverdiende koninklijke onderscheiding van de burgermeester. PvdA-fractievoorzitter Caroline Leget sprak de vertrekkende raadsleden toe en bedankte ze voor hun inzet voor Deventer.

Op do. 31 maart vond vervolgens de installatie van de nieuwe gemeenteraad plaats. Voor de PvdA ging het om de installatie van vijf raadsleden: Rob de Geest, Caroline Leget, Tanja Eekhuis, Peter Varenbrink en Dorien Visser.

Zij nemen de komende tijd plaats op de vijf zetels die de PvdA in Deventer behaalde op 16 maart jl. In de raadsvergadering van 13 april as. zullen ook de raadsopvolgers van de PvdA geïnstalleerd worden. Sam Hoogenberg, Baran Aydin, Lauraine van den Berg en Siebren de Noord zullen dan als raadsopvolgers voor de PvdA-fractie geïnstalleerd worden.

Bekijk hier de volledige samenstelling van de nieuwe fractie. De komende tijd zal o.a. in het teken staan van de vorming van een nieuwe coalitie. Lees hier de bijdrage van de PvdA-fractie in het duidingsdebat van 23 maart jl. over het formatieproces en de opgaven voor de komende jaren.

Fractie

De PvdA-fractie Deventer heeft sinds maart 2022 vijf zetels in de gemeenteraad. Wilt u een afspraak met de raadsfractie? U kunt contact opnemen via de gegevens via de pagina’s van onze raadsleden of via het algemene mailadres [email protected]

Meer over Fractie