Nieuwe formatie met o.a. PvdA en nieuwe formateur

Door Rob de Geest op 10 juni 2018

Op woensdag 6 juni jl. heeft informateur Martijn Dadema de gemeenteraad van Deventer geadviseerd (klik hier voor advies) om een nieuwe coalitie te vormen met de partijen PvdA, Gemeentebelang, GroenLinks, D66 en CDA. Klik hier voor het duidingsdebat van 6 juni jl.

Deze partijen hebben nu gezamenlijk de heer Henk Nijhof gevraagd en bereid gevonden om het hernieuwde formatieproces te gaan begeleiden. Nijhof is in de jaren 1992 – 2006 wethouder geweest in de gemeente Hengelo. Daarna is hij tot 2012 landelijk partijvoorzitter geweest voor GroenLinks.

Onlangs heeft hij het formatieproces in de gemeente Wageningen tot een goed einde gebracht.

“We gaan er met vol vertrouwen en energie met deze vijf partijen tegenaan voor een mooi gezamenlijk resultaat voor Deventer”, aldus PvdA-fractievoorzitter Rob de Geest.

Rob de Geest is sinds 27 februari 2019 wethouder Inkomen, Meedoen, Wonen,  Sport, Vastgoed en Herstructurering. Hij was daarvoor sinds januari 2005 raadslid en vanaf oktober 2017 fractievoorzitter. De PvdA vormt het college van B&W vanaf 11 juli 2018 met Gemeentebelang, GroenLinks, D66 en CDA. Lees hier het coalitieakkoord 2018-2022: Met Lef & Liefde voor Deventer