Door Redactie op 1 mei 2013

Jetta Klijnsma op bezoek in Deventer op 1 mei

Op woensdag 1 mei jl. bracht Jetta Klijnsma, staatssecretaris van Sociale Zaken, een bezoek aan Deventer. Op de Dag van de Arbeid bracht zij vanaf ca. 12 uur een kort werkbezoek brengen aan de wijk Keizerslanden.
Bekijk hier de reportage in het Deventer RTV Nieuws >>>

Daarbij bezocht Klijnsma het Kulturhus Graaf Florishof, waar o.a.. de bibliotheek en de wijkwinkel gevestigd zijn. In het Kulturhus worden meerdere voorzieningen voor de wijk samengebracht zoals het WMO-adviesloket, de bibliotheek, zorgvoorzieningen, het ondernemershuis en horeca. Zo werken bij Lunchroom Floris Vijf mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.

Klijnsma kreeg vanuit de organisatie een toelichting op dit bijzondere woon-, zorg en werkconcept in de wijk keizerslanden. Hierbij werd ze vergezeld worden door lokale PvdA’ers zoals wethouder Jos Pierey en de raadsleden Jurgen Goejer, Rob de Geest en Patrick Kemperman.

Klijnsma was zichtbaar onder de indruk van de voortrekkersrol die Deventer kent bij dergelijke wijkvoorzieningenconcepten.

Klijnsma_01-05-2013_small
Klijnsma_01-05-2013_small(3)
Klijnsma_01-05-2013_small(2)

Waar ben je naar op zoek?