In Memoriam: Evert Bosman

Door Privé: Bep Spa op 29 juni 2018

Eind juni overleed onverwachts Evert Bosman, al sinds mensenheugenis een actief en gedreven partijgenoot.

Een man met een groot rood hart en met een jarenlange inzet voor de sociaaldemocratie en de PvdA. Bij zijn afscheidsbijeenkomst recent in het ‘Help U Zelven-gebouw’ – een gebouw met een rode traditie – waren er verschillende sprekers die de kennis, eigenzinnigheid en loyaliteit van Evert naar voren brachten. Ook Max van de Berg (o.a. oud-voorzitter PvdA) en een goede vriend van Evert gaf een warme en rake typering van hem.

Diverse werkzaamheden die Evert verrichtte voor de Partij van de Arbeid, voor Novib maar ook voor gemeenten passeerden de revue. Hij was een man die kennis belangrijk vond, een man met een groot rood hart ter linkerzijde en een man die geen grenzen kende in creativiteit en ook niet tussen mensen. De afscheidsbijeenkomst in ‘Help U Zelven’ was zeer druk bezocht en dat tekende de vele, langdurige en diepe vriendschappen die Evert kende.

Evert en Joop Den Uyl

Voor zijn vrouw Martha en de kinderen moet het zwaar zijn om van zo’n bijzondere man afscheid te hebben moeten nemen; de warme woorden van al zijn kinderen gaven een mooi beeld van Evert als partner en vader. Hij was er altijd!

Zelf bewaar ik warme herinneringen aan Evert z’n inzet en loyaliteit om de Partij van de Arbeid te ondersteunen, in woord en daad. Een mooi voorbeeld van Evert’s kwaliteiten is de uitgave van het bureau BBK met als titel ‘Hoe BBK door vriendschap sterker werd’. Evert geloofde in vriendschap, loyaliteit en in zijn rode hart!