13 november 2017

Conferentie Jeugdpreventie “Schitterende jeugd”

PvdA, CDA, GroenLinks en CU organiseren gezamenlijk op maandag 20 november as. een conferentie (klik hier voor uitnodiging) over preventie in de jeugdzorg. Op deze avondconferentie wordt er samen met verschillende organisaties uit de stad die werken met jongeren en met geïnteresseerden gesproken over preventie, over hoe we onze jeugd een mooie toekomst kunnen bieden, over verbeteringen in de zorg voor jongeren etc.

Samen een doorkijk maken naar een nieuwe toekomst voor de jeugdpreventie in Deventer. Dat is een ontwikkeling die een aantal partijen uit de gemeenteraad aan willen zwengelen.  Het preventieve jeugdbeleid is extra belangrijk sinds de gemeente verantwoordelijk is voor de jeugdzorg. De partijen hebben het idee dat het meer en beter kan. Maar hoe? Op 20  november willen we dit thema met elkaar ontdekken onder het thema ‘schitterende jeugd’  of hoe we onze jeugd laten schitteren.

Het CDA, GroenLinks, ChristenUnie en de PvdA willen op een luchtige manier met de partijen uit de stad hieraan werken. Daarom gaan we op 20 november in gesprek met partijen uit de stad die werken met jongeren en met jongeren zelf. Wat is preventie, welke verschillende soorten van preventie hebben we, weten we wat organisaties te bieden hebben en hoe gaat dit buiten Deventer? Allemaal vragen die we graag aan de orde stellen.

Gaat het in Deventer dan niet goed of willen we vanuit de politiek snel van alles veranderen? ‘Nee, dat is nadrukkelijk niet de bedoeling’, zegen de organisatoren. ‘Wij zijn van mening dat het preventieve veld veel meer te bieden heeft dan wij gebruiken. Daarnaast komen we nog vaak situaties tegen waarbij partijen elkaar toch niet weten te vinden.’

Met behulp van casussen waarin het kind of de jongere centraal staat, is er op deze avond gelegenheid om over allerlei vormen van preventie (bekende of nieuwe vormen) met elkaar te spreken.

• Maandag 20 november 2017
  • Vanaf 19.30 uur in het Burgerweeshuis, Bagijnenstraat 9, Deventer (route)

Voor iedereen die werkt met de jeugd in preventieve activiteiten en mee wil denken hoe wij onze jeugd kunnen laten schitteren!

Aanmelden kan via [email protected]