Door Privé: Bep Spa op 2 mei 2013

1e gezamenlijke 1-meiviering PvdA en GL succes

Met grote tevredenheid kijken de afdelingen van PvdA en GroenLinks in Deventer terug op hun eerste gezamenlijke 1-meiviering. op woensdag 1 mei jl. De bijeenkomst vond met stralend weer plaats op het Vogeleiland. Het bleek een goed bezochte bijeenkomst door zowel PvdA als GrLinks-leden en diverse geïnteresseerden. In een ontspannen sfeer werd de Dag van de Arbeid gevierd met enkele korte speeches, muziek en vooral gezelligheid.

Namens beide partijen werd een boom geplant op het vogeleiland. Voor de PvdA plantte PvdA Tweede Kamerlid Mohammed Mohandis een boom op het Vogeleiland. GrLinks-raadsleden Tineke ten Bulte en Orhan Arslan planten namens hun partij eenzelfde boom.

In zijn 1-meispeech voor de aanwezigen benadrukte PvdA Tweede Kamerlid Mohammed Mohandis vooral het belang van onderlinge solidariteit tussen mensen en generaties, waarbij ook onderwijs een sleutelrol vormt om mensen kansen te bieden op werk en toekomst.

GrLinks-raadslid Tineke ten Bulte benoemde samenwerking, plaatselijk, nationaal en internationaal als speerpunt. Ze benadrukte het belang van samenwerking boven onderlinge concurrentie.

De Liberation Singers uit Colmschate verzorgden de uiteindelijke muzikale afsluiting (link optreden).

Door de positieve reacties hebben de PvdA en GroenLinks besloten ook in 2014 in Deventer weer een gezamenlijke 1-meiviering te organiseren.

SAMSUNG 1mei2013_2 SAMSUNG SAMSUNG 1mei2013_5